Alles Over Stille Tijd Zonsondergang weerspiegeld in meer - Alles Over Stille Tijd Banier

Volledige overgave aan God


Volledige overgave aan God - Overgave
Toen ik jong was wilde ik mij aan God overgeven, maar ik voelde een zekere leegte in mijn hart. Ik ging altijd met mijn vrienden en ouders naar de kerk. Toen ik opgroeide kende ik Jezus, ik leerde over alle Bijbelverhalen en leerde verzen uit mijn hoofd. Ik stond bekend als "het goede meisje" dat andere mensen over Jezus vertelt, alle "regels" volgt en doet wat van haar verwacht wordt. Ik was altijd stil, op de achtergrond, en ik wilde nooit echt opgemerkt worden of de orde verstoren.

Terwijl ik opgroeide, bleef ik de kerk bezoeken. Ik zong in het koor, bezocht de Bijbelstudies en gaf les aan de zondagsschool. Maar er ontbrak iets in mijn hart. Ik voelde mij nooit vredig. Ik bezocht vrijgezellenavonden, cafés, cursussen - alles wat mijn tijd en de leegte in mijn hart ook maar zou kunnen vullen.


Volledige overgave aan God - De stress van mijn carrière
Uiteindelijk huwde ik. Ik had kinderen, maar ook een carrière. Door mijn gezin en mijn werk was mijn leven nu overvol. Mijn carrière was mijn hoogste prioriteit. Ik leefde voor mijn werk. Na mijn werk kwamen mijn ouders en mijn broers en zussen. Mijn echtgenoot moest veel te vaak de verzorger van de kinderen en de hoofdverantwoordelijke voor het huishouden zijn. Zelfs wanneer ik thuis was, was ik emotioneel voor hen niet beschikbaar en weinig met hen verbonden. Ik was meestal te druk bezig "om alles af te krijgen" en ik was vaak boos, depressief en gestrest.

Het jaar 2001 bleek voor ons allen een belangrijk keerpunt te zijn, maar vooral voor mij. Mijn werkgever moest inkrimpen en ineens was ik werkloos. Voor de eerste keer in mijn volwassen leven zag ik mij gedwongen om thuis te blijven. Ons inkomen ging er 60 procent op achteruit, mijn kinderen waren over zo veel dingen boos en verbitterd en mijn man en ik waren het meestal over allerlei zaken oneens. Het zag er niet rooskleurig uit in ons huishouden en die bekende leegte in mij was nu groter dan ooit.


Volledige overgave aan God - Ontdek de vrede van echte overgave
In augustus van dat jaar had ik emotioneel alle controle verloren. Ik had het gevoel dat er helemaal niets meer in mij zat. Ik had geen idee wie ik was of tot wie ik mij kon wenden. Ondertussen kwetste ik alle mensen in mijn omgeving. Ergens in de derde week van die maand realiseerde ik mij hoe leeg en losgeslagen ik eigenlijk was. Op een avond stortte ik mijn hart in een oprechte overgave aan God aan Hem uit en vertelde ik Hem over al mijn gevoelens en alle dingen die ik gedaan had en hoe ik alles verprutst had door het allemaal in mijn eentje te proberen. Ik vroeg Hem om vergeving en ik beloofde Hem dat ik vanaf nu elke dag, met elke ademstoot, van Hem zou zijn. Ik kon het gewoon niet meer op mijn manier proberen. Ik moest God de controle over mijn leven geven.

Sinds die avond is mijn leven bijna onophoudelijk gegroeid en getransformeerd. Ik leer - stap voor stap - om werkelijk op God te vertrouwen. Ik leer hoe ik Hem de controle kan geven over mijn leven, mijn gezin, mijn relaties, mijn financiën, enzovoorts. Ik leer wat liefde, vreugde en vrede werkelijk inhouden.

Ik heb veranderingen in ons huwelijk en in onze houding gezien. Ik bevind mij op een voortdurende reis met God. Deze reis is niet altijd gemakkelijk, maar wel altijd ontzagwekkend. En deze reis leidt altijd tot meer en meer innerlijke vrede, tevredenheid en hoop. Ik leer wat geloof en vertrouwen eigenlijk zijn en hoeveel God werkelijk van mij houdt en mij aanvaardt.

Als jij moeite hebt om je volledig aan God over te geven, praat dan met God over je gevoelens, je gedachten en je verzet. Een overgave aan God betekent dat wij ons eigendomsrecht aan Hem overdragen... we zien af van onze eigen controle over onze tijd, ons eigendom, onze carrière. Al die dingen die wij beschouwen als dingen waar wij "recht" op hebben. We erkennen dat deze dingen feitelijk van God zijn. Wij zijn slechts beheerders. Wij erkennen dat Hij alles het beste weet. Wij willen Zijn perfecte plan!


Leer meer over overgave

Dit is een waargebeurd levensverhaal, geschreven door Sandy Sutphin.



WAT DENK JIJ?
Wij hebben allemaal gezondigd en verdienen allemaal Gods oordeel. God, de Vader, stuurde Zijn eniggeboren Zoon om dat oordeel op Zich te nemen voor iedereen die in Hem gelooft. Jezus, de Schepper en eeuwige Zoon van God, die Zelf een zondeloos leven leidde, hield zo veel van ons dat Hij voor onze zonden stierf om zo de straf op Zich te nemen die wij verdienen. Volgens de Bijbel werd Hij begraven en stond Hij op uit de dood. Als jij dit werkelijk gelooft, er in je hart op vertrouwt en alleen Jezus als je Redder aanvaardt door te zeggen: "Jezus is Heer", dan zul je van het oordeel gered worden en de eeuwigheid met God in de hemel doorbrengen.

Wat is uw reactie?

Ja, ik wil Jezus volgen

Ik ben al een volgeling van Jezus

Ik heb nog steeds vragen





Hoe kan ik God kennen?




Waarom zou God je in de hemel moeten toelaten?


Copyright © 2002-2021 AllAboutReflections.org, Alle rechten voorbehouden