Alles Over Stille Tijd Zonsondergang weerspiegeld in meer - Alles Over Stille Tijd Banier

Gods genade


Gods genade - Elke morgen nieuw
De Bijbel vertelt ons dat Gods genade elke ochtend weer nieuw is. “Zijn barmhartigheden houden niet op, Het is een geschenk van de Heer dat wij nog leven, zijn liefde houdt nooit op, elke morgen zijn zij nieuw, groot is uw trouw!” (Klaagliederen 3:22-23). Geniet van de volgende illustratie, geschreven door Brenda Craig.


Gods genade - Bramen, doorns en zoete slagroom
Enkele dagen geleden stond ik met een wonderlijke vervoering midden in mijn kleine tuin. Het was vroeg in de ochtend op een mistige, regenachtige dag. Ik leek wel alsof Jaap in de Bonenstaak aan het werk was geweest. Nee, er was geen gouden ei, maar...

Een hoek van de tuin werd vroeger altijd gereserveerd voor tomaten, maar nu stond er een wild groeiende braamstruik; een braamstruik zonder doorns. Toen ik hem bekeek kon ik mijn ogen niet geloven. Van de ene op de andere dag stond hij vol bloesems en rode bramen, die zich naar boven leken uit te strekken om de zon om meer licht te vragen, terwijl de bladeren zwaar omlaag hingen door de stromende regen... die in stroompjes naar de grond viel en de wortels van de struik verzadigde. Ah... de regen en de zon voerden samen een dans uit.

In het midden van de struik zag ik drie eenzame rijpe bramen. Ze waren mooi en weelderig en leken mij toe te roepen. Voorzichtig plukte ik de bramen. Het had twee jaar geduurd, maar het was de moeite waard geweest. Ik had er al vaak vol verwachting naar uitgekeken, maar ik bleef nu geduldig. De ongewoon strenge winterstorm, die vier dagen had aangehouden, had de struik het benodigde koude weer gegeven, en het was de moeite waard geweest... maar ik bleef nu geduldig.

Ik wachtte tot mijn man thuiskwam en bij me in de "Jacuzzi" ging zitten voor ons wekelijkse, ontspannende bubbelbad. Daarna bidden we en drinken we samen koffie. Ik wilde hem mijn nieuwe trofeeën laten zien.

Voordat hij ook maar een kans had om het bubbelbad in te stappen, hadden mijn woorden mijn geduld al overmeesterd. Ik zei: "Kijk eens wat ik heb gevonden!" en ik opende mijn hand met daarin de twee mooie bramen. Zijn bedenkelijke blik had mij aan het denken moeten zetten, maar ik was te blij om het op te merken.

“Brenda,” zei hij, “al dat werk en al die ruimte... hoe veel bramen denk je dat je zult krijgen? Een beker vol? Is het de moeite wel waard? Het neemt zo veel plaats in in je tuin. Kun je niet gewoon wat bramen in de winkel kopen?”

Het mag duidelijk zijn dat hij niet zo dol is op deze weelderige paarse vruchten als ikzelf. Dit werd heel duidelijk toen ik hem er een gaf. Hij fronste zijn wenkbrauwen en stopte de vrucht in zijn mond. Met een walgelijke uitdrukking, die boekdelen sprak, slikte hij de braam zo snel mogelijk door.

“Bah, Brenda, hoe vies en bitter kan het worden? Vind jij dat nou echt lekker?”

Ik stopte mijn braam in mijn mond. Ik verwachtte nu een zekere bitterheid, maar in plaats daarvan proefde ik een heerlijke zoetheid die helemaal voldeed aan mijn verwachting.

Ik glimlachte naar hem en zei: “Zo te zien heb ik jou de verkeerde gegeven.”

“Ik betwijfel het. Waar is mijn koffie? Ik moet deze smaak uit mijn mond zien te krijgen.”

We vergaten de bramen, het gesprek veranderde van onderwerp, de dag ging verder...


Gods genade – Enkele dagen later
Enkele dagen later ging ik de kippen voeren en in mijn ooghoek zag ik een grote paarse vlek. Ik liet alles vallen, rende door het poortje en begon mijn feestmaal te plukken.

Mijn ogen waren gesloten. Mijn zintuigen werden overspoeld door het zoete sap van de bramen. God fluisterde:

“Kijk eens wat aandachtiger naar de struik en zie wat ik zie. Elke ochtend zijn de nieuwe rijpe bramen als Mijn genade: elke ochtend weer nieuw. Je kunt niet naar de winkel gaan om genade te kopen. Dat groeit gewoon uit een relatie met Mij. Het is een geschenk.

Deze bramenstruik van jou heeft geen doorns, Mijn lief, omdat ik de doorns al in jouw plaats heb gedragen. En net zoals het sap over jouw vingertoppen vloeit, zo liep het bloed over Mijn gezicht en over het kruis. Mijn bloed heeft betaald voor nieuwe genade... En nu, net zoals de bramen met zoete slagroom en suiker worden bedekt, zo word jij door Mij bedekt.

En wanneer jij je hand naar deze struik uitstrekt, kun jij je hand ook naar Mij uitstrekken, naar Mijn Woord. En omdat ik de doorns heb gedragen, kun jij de zoete slagroom van Mijn genade op elk moment van je leven ontvangen. Ik ben de ultieme zoetstof. En wanneer je soms bittere bramen plukt, nou, dan zijn ze een voorstelling van de dingen in jouw leven die wat meer regen nodig hebben en wat meer tijd in de Zoon. En soms lijkt Mijn genade niet zoet genoeg voor je of komt mijn genade op ongebruikelijke en zware manieren tot uiting. Maar net zoals de bramen de kou nodig hadden, zo heb jij ook koele tijden nodig om op de juiste manier te groeien. Op die momenten zul je op Mij moeten vertrouwen. Vertrouw altijd op Mij want ik heb voor jou het goede op het oog en niet het kwade. Jij bent de vreugde van Mijn hart.

Terwijl Mijn genade en Mijn goedheid in jouw hart rijpen, zul je als een weelderige braamstruik zonder doorns zijn, vol met bloesems en vruchten. En wanneer anderen hun handen dan naar jouw leven uitstrekken om van jouw overvloed te eten, dan zullen zij zich niet aan doorns prikken en zullen zij geen bittere vruchten vinden, omdat jij getransformeerd bent, wordt en nog meer zult worden. Ik geef jou overvloedige vreugde. Ik overgiet jou vandaag met regenbuien en het licht van de Zoon. Geniet ervan, breng vruchten voort en vermenigvuldig je!”


Tranen van dankbaarheid en liefde stroomden over mijn wangen en ik keek naar mijn doornige frambozenstruik. En ik vroeg me af hoe veel "fluisteringen van God" door de bries van Zijn aanwezigheid worden meegevoerd om ook morgen weer gefluisterd te worden.


Lees meer!



WAT DENK JIJ?
Wij hebben allemaal gezondigd en verdienen allemaal Gods oordeel. God, de Vader, stuurde Zijn eniggeboren Zoon om dat oordeel op Zich te nemen voor iedereen die in Hem gelooft. Jezus, de Schepper en eeuwige Zoon van God, die Zelf een zondeloos leven leidde, hield zo veel van ons dat Hij voor onze zonden stierf om zo de straf op Zich te nemen die wij verdienen. Volgens de Bijbel werd Hij begraven en stond Hij op uit de dood. Als jij dit werkelijk gelooft, er in je hart op vertrouwt en alleen Jezus als je Redder aanvaardt door te zeggen: "Jezus is Heer", dan zul je van het oordeel gered worden en de eeuwigheid met God in de hemel doorbrengen.

Wat is uw reactie?

Ja, ik wil Jezus volgen

Ik ben al een volgeling van Jezus

Ik heb nog steeds vragen





Hoe kan ik God kennen?




Waarom zou God je in de hemel moeten toelaten?


Copyright © 2002-2021 AllAboutReflections.org, Alle rechten voorbehouden