Alles Over Stille Tijd Zonsondergang weerspiegeld in meer - Alles Over Stille Tijd Banier

Overdenkingen van de Dive Chapel


Overdenkingen van de Dive Chapel

Nathan Shepherd is de fictieve pastor van de Dive Chapel in Candle Key, Florida. Hij is tevens de oprichter en voorzitter van "Reef Restoration Ministries".

Nathans preken spreken vooral tot de jongeren in de streek rond Candle Key. De volgende overdenkingen zijn een poging om de macht en de geest van Pastor Nathans lessen in verhaalvorm te gieten.

Geniet ervan!


Overdenkingen over het boek Rechters

Inleiding tot het boek Rechters
Lees in deze inleiding over de achtergrond van deze overdenkingen van de Dive Chapel en over de geschiedenis van het koraalrifproject.

Rechters 1
Als we toestaan dat de Amorieten van de roddel onze levens overhoop halen, dan kan dit op de lange termijn pijnlijke gevolgen hebben.

Rechters 2
In een bezoek vóór Zijn incarnatie berispt Jezus het volk Israël, omdat zij in het land van Kanaän compromissen hebben gesloten met de heidense bevolking.

Rechters 3
Ehud, de linkshandige held van Israël, heeft een audiëntie bij de vuige onderdrukker "Eglon de Enorme"... en doodt hem.

Rechters 4
In deze oorlogstijd kiest God een moeder om het volk te leiden, terwijl de mannen zich als watjes en idioten gedragen.

Rechters 5
God kan werkelijk alles. Wanneer Hij ons oproept om Zijn werk te doen, dan is dat niet het geschikte moment om te gaan zeilen of surfen.

Rechters 6
De kracht van God kan een laffe zeurkous gemakkelijk transformeren tot een machtig lid van het "Huis van het Geloof".

Rechters 7
Wanneer God de Generaal is, stuurt Hij ALLE angsthazen naar huis en dat verandert het resultaat allerminst.

Rechters 8
Gideon, een rockster op leeftijd, daagt ons uit om te bidden voor bedieningen die instorten omdat zij zich in een "monumentfase" of een "moskeefase" bevinden.

Rechters 9
Wanneer je de Heer dient in evangelisatiewerk, discipelschap of pastoraal werk, verlaat deze positie dan niet om ergens achter een bureau te gaan zitten.

Rechters 10
Volg jij Baäl, de god van de kennis? Of misschien Astarte, de godin van de sensualiteit? Of wellicht Mammon, de god van het geld?

Rechters 11
God kan, en zal, iedereen gebruiken. Het maakt niet uit wat je gedaan hebt, waar je vandaan komt, of wat mensen over je zeggen.

Rechters 12
Onze woorden zijn krachtig - of ze bemoedigend of ontmoedigend zijn, vreugdevol of jammerlijk, beter of bitter. Het loont om op je woorden te passen.

Rechters 13
Heren, luister naar wat God tegen jullie vrouwen zegt. Dames, bemoedig je echtgenoot als leider in je huis.

Rechters 14
"Ik hou van vrouwen die een beetje aan de ruige kant zijn", zegt de verwende rockster Simson.

Rechters 15
Simson, de machtige leider, was wellicht de slechtste echtgenoot in de geschiedenis. Hoe was dat mogelijk als de Heer bij Hem was?

Rechters 16
De arrogante, begerige Simson vergeet de bron en het geheim van zijn krachten en wordt uiteindelijk geketend, geblinddoekt en gekleineerd.

Rechters 17
Er was toen, net als nu, geen koning in het land en iedereen deed wat hij of zij zelf prima vond.

Rechters 18
Veel mensen die zichzelf als volgelingen van Jezus zien keren zich voor eeuwig van God af wanneer zij juist zouden moeten volharden.

Rechters 19
Een van de meest verontrustende, gewelddadige en wrede hoofdstukken in de Bijbel. Dit hoofdstuk is een waarschuwing dat onze Westerse wereld mogelijk op weg is naar een zelfvernietiging.

Rechters 20
Hoe vaak gaan Christenen tegenwoordig "off-road" wanneer zij merken dat iets of iemand gecorrigeerd moet worden?

Rechters 21
Het zal je verbazen hoe dit verwrongen saga over de kinderen van Israël een weerspiegeling is van onze huidige Westerse cultuur.



WAT DENK JIJ?
Wij hebben allemaal gezondigd en verdienen allemaal Gods oordeel. God, de Vader, stuurde Zijn eniggeboren Zoon om dat oordeel op Zich te nemen voor iedereen die in Hem gelooft. Jezus, de Schepper en eeuwige Zoon van God, die Zelf een zondeloos leven leidde, hield zo veel van ons dat Hij voor onze zonden stierf om zo de straf op Zich te nemen die wij verdienen. Volgens de Bijbel werd Hij begraven en stond Hij op uit de dood. Als jij dit werkelijk gelooft, er in je hart op vertrouwt en alleen Jezus als je Redder aanvaardt door te zeggen: "Jezus is Heer", dan zul je van het oordeel gered worden en de eeuwigheid met God in de hemel doorbrengen.

Wat is uw reactie?

Ja, ik wil Jezus volgen

Ik ben al een volgeling van Jezus

Ik heb nog steeds vragen





Hoe kan ik God kennen?




Waarom zou God je in de hemel moeten toelaten?


Lees verder

Copyright © 2002-2021 AllAboutReflections.org, Alle rechten voorbehouden