Alles Over Stille Tijd Zonsondergang weerspiegeld in meer - Alles Over Stille Tijd Banier

God dienen


God dienen - Inzichten uit Gods Woord
"Hoe groot is het geluk dat u hebt weggelegd voor wie u vrezen, dat u bereid hebt voor wie schuilen bij u, heel de wereld zal het zien. U verbergt hen in de beschutting van uw gelaat voor de lagen en listen van mensen, uw tent biedt hun een schuilplaats voor de laster van kwade tongen." (Psalm 31:20-21)


God dienen - Toeval of Gods plan?
Gebed: Heer Jezus, nu ik stilletjes op deze heilige plaats van Uw Aanwezigheid zit, zie ik dat mijn hart naar binnen is gekeerd. En nu ik stilletjes nadenk over Uw genade en Uw erbarmen, waaruit het pad bestaat dat ik bewandeld heb, heb ik een eerbiedig ontzag dat diep van binnen opborrelt. Het wordt elke dag duidelijker hoe ik in mijn leven naar deze stille plek ben geleid, waar ik inzicht heb verkregen en waar ik een nieuw gevoel van macht ervaar. Daardoor kan ik nog een stap in mijn geloof te zetten... naar het onbekende.

Ik ben dankbaar nu ik herken dat U mij nieuwe taken hebt gegeven, ook al was ik er niet helemaal klaar voor. Stap voor stap hebt U mij dichter tot U gebracht en hebt U mij over Uw gekozen pad geleid. Nu ik om me heen kijk zie ik zo veel begiftigde mensen die nog steeds bang zijn om in geloof hun eerste stap naar het onbekende te zetten. Ik zie ook veel anderen die werken waar hun werkelijke gaven niet volledig benut worden. Hierdoor bekoelt hun liefde. Ik ben dankbaar dat U mij door de moeilijke seizoenen heen hebt geholpen; seizoenen waarin deze dingen ook voor mij golden. Mijn hart klopt sneller nu ik begrijp hoe U mij gered hebt en mij door de jaren heen hebt gevoed door onze relatie hechter te maken.

Hoe ontzagwekkend zijn Uw wegen, Heer! Hoe mysterieus zijn Uw geheimen! U wenst ze met ons te delen zodat wij ze voor Uw glorie kunnen aanwenden. Wat een ongelooflijke waarheid! Ik herken in het bijzonder de mensen die U op mijn levensreis hebt geplaatst. Ieder van hen was precies wat ik op dat moment in mijn levenswandel nodig had. Op die momenten kon ik dat niet goed herkennen, maar nu ik terugkijk zie ik hoe veel U mij deed groeien en mijn geloof en doorzettingsvermogen op de proef hebt gesteld. Zo vaak, op momenten waarop ik wilde opgeven en wegrennen, stuurde U mij via een van Uw mensen een boodschap die mij door de moeilijke tijden heen wist te slepen.

Hoe kan ik een God danken die precies weet wie ik nodig heb, wat ik nodig heb en wanneer ik het nodig heb? Het enige wat ik kan doen is trouw blijven aan het pad dat ik nu volg, in de wetenschap dat er aan het eind van deze reis een nieuwe en opwindende opdracht op mij staat te wachten. Ik weet vandaag dat U mij nooit zult verlaten. Ik weet uit het verleden en uit de geschiedenis dat U de mij mensen en de middelen zult brengen die ik nodig heb om mijn werk te voltooien.

Ik leef niet meer in angst, maar vol verwachting van prachtige dingen. Ik herken mijn afhankelijkheid van U en ik herken de mensen die U in elk seizoen van mijn reis naar mij toe brengt. Ik bid vandaag voor mijn broeders en zusters die zich in een seizoen vol verwarring bevinden. Ik bid dat zij de tijd zullen nemen om hun dagboeken eens door te nemen en terug te kijken, zodat zij Uw hand in hun reis kunnen herkennen. Ik bid dat zij zich stevig zullen vasthouden aan hun eigen persoonlijke integriteit - vooral in deze moeilijke tijden. Ik vraag U om mensen in hun levens te zenden die de reis samen met hen kunnen maken. Jezus, ik weet dat niets ons kan tegenhouden als wij samenwerken om Uw doelen te volbrengen, wanneer U de mensen kiest die met ons zullen meereizen.

Heer, ik bid ook dat Uw Goddelijke inspiratie tot hun harten doordringt met een frisse, nieuwe vastberadenheid, zodat zij hun harten, ogen en oren op Uw golflengte kunnen afstemmen. Ik bid ook dat zij op U zullen vertrouwen voor een goed eindresultaat in de tijden waarin hun omstandigheden niet lijken te voldoen aan hun dromen en hun hoop. Wij zijn niet waardig om U te dienen, maar toch kiest U ervoor om ons te gebruiken. Laat alles wat wij doen Uw grote hart weerspiegelen, zodat mensen naar het heldere licht van Uw waarheid zullen worden geleid. Dank U Jezus!


God dienen - Maak het persoonlijk
Overdenking: Ik wil jou graag aanmoedigen om even de tijd te nemen om je eigen geestelijke levenswandel eens onder de loep te nemen. We kunnen veel leren uit de gebeurtenissen uit ons verleden. Deze omstandigheden hebben ons vormgegeven en ons tot de mensen gemaakt die we nu zijn. We moeten Gods betrokkenheid op dat pad met dankbare harten kunnen herkennen. Ik daag jou uit om te begrijpen dat je elke dag van de Meester zelf leert, terwijl Hij jou persoonlijk bij de hand neemt en jou de weg wijst. Kijk eens naar alle "toevalligheden" in je leven en je zal Gods plan al snel ontdekken. Zorg ervoor dat je al je bevindingen opschrijft, want op een dag zullen ze allemaal heel logisch voor je zijn.


Leer meer!

Lees meer gebeden

Met dank aan Carolyn Baker



WAT DENK JIJ?
Wij hebben allemaal gezondigd en verdienen allemaal Gods oordeel. God, de Vader, stuurde Zijn eniggeboren Zoon om dat oordeel op Zich te nemen voor iedereen die in Hem gelooft. Jezus, de Schepper en eeuwige Zoon van God, die Zelf een zondeloos leven leidde, hield zo veel van ons dat Hij voor onze zonden stierf om zo de straf op Zich te nemen die wij verdienen. Volgens de Bijbel werd Hij begraven en stond Hij op uit de dood. Als jij dit werkelijk gelooft, er in je hart op vertrouwt en alleen Jezus als je Redder aanvaardt door te zeggen: "Jezus is Heer", dan zul je van het oordeel gered worden en de eeuwigheid met God in de hemel doorbrengen.

Wat is uw reactie?

Ja, ik wil Jezus volgen

Ik ben al een volgeling van Jezus

Ik heb nog steeds vragen





Hoe kan ik God kennen?




Waarom zou God je in de hemel moeten toelaten?


Copyright © 2002-2021 AllAboutReflections.org, Alle rechten voorbehouden